1. Потвърди проспект за първично публично предлагане на емисия акции, които ще бъдат издадени в резултат на увеличаване на капитала на „Софарма имоти” АДСИЦ, гр. София. Емисията е в размер на 1 170 000 броя обикновени, безналични, свободнопрехвърляеми акции с право на един глас, с номинална стойност 1 лев и емисионна стойност 2 лева. Вписва в публичния регистър горепосочената емисия акции / в процес на емитиране/.
2. Потвърди проспект за допускане до търговия на регулиран пазар на емисия корпоративни необезпечени облигации, издадени от „Българска банка за развитие” АД. Емисията е в размер на 20 000 000 евро, разпределени в 20 000 броя обикновени, безналични, свободнопрехвърляеми корпоративни облигации, с номинална стойност 1000 евро всяка, с фиксирана лихва в размер на 4.80% на годишна база, с 3-месечен период на лихвено плащане, със срок на облигационния заем 5 години, считано от 30.12.2010 г., с дата на падежа 30.12.2015 г. Вписва емисията облигации в публичния регистър.
3. Отказа да потвърди проспекта за допускане до търговия на регулиран пазар на емисия акции, издадени от „Елит Петрол” АД, гр. София. Мотивите за отказа са свързани с непредставяне на коригиран проспект в определения срок.
4. Одобри промени в устава на „Флоримонт Пропъртис” АДСИЦ, гр. София. Промените са свързани с условията, на които трябва да отговаря пълномощното за акционер, както и условията за свикване на ОСА и съдържанието на поканата.
5. Прие Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 24.09.2003 г. за реда и начина за промяна на участие и за прехвърляне на натрупаните средства на осигурено лице от един фонд за допълнително пенсионно осигуряване в друг съответен фонд, управляван от друго пенсионноосигурително дружество.
Приетите изменения целят усъвършенстване на уредбата, свързана с промяна на пенсионен фонд, като са взети предвид някои проблеми, които практиката показа през изтеклите шест години (последната съществена промяна в наредбата е от 2005 г.). Създава се възможност за подобряване дейността на пенсионноосигурителните дружества, постигане на по-ефективно регулиране и контрол от страна на надзорния орган и по-добра защита на интересите на осигурените лица.
• Нов момент е възможността заявленията за смяна на пенсионен фонд да бъдат подавани, освен на хартиен носител и по електронен път с квалифициран електронен подпис. Така се запазва конфиденциалността на информацията, намалява се многократно изразходваното от осигуреното лице време в рамките на процедурата, спестяват се средства за нотариална заверка на подписа, като същевременно се създава сигурност относно автентичността на лицето, с което се кореспондира.
• Друга съществена промяна предвижда подписването на осигурителния договор с новото дружество, в което лицето желае да се прехвърли, да става едновременно с подаването на заявлението за прехвърляне. Предвидено е, че договорът влиза в сила от момента на прекратяване на правоотношението със „старото” дружество (датата на прехвърляне на средствата по партидата). Същевременно се запазва възможността лицето да преосмисли предприетите действия по смяна на пенсионния фонд и да оттегли подаденото от него заявление с искане по образец. Новата уредба цели да се предотвратят някои констатирани в практиката нарушения и да се намали разходът на време и средства за осигуреното лице. Предвижда се пенсионното дружество да предоставя на осигуреното лице писмена информация по образец за процедурата за промяна на участие и за основните характеристики на управлявания от него пенсионен фонд, което ще му позволи да направи действително информиран избор. Информацията ще се изготвя по образец, в стандартизирана форма, което ще даде възможност за лесно и бързо сравняване на пенсионните фондове на базата на определени показатели.
• Усъвършенства се процедурата по разглеждане на заявленията от страна на пенсионното дружество, управляващо фонда, в който лицето е осигурено.
• Има и промяна в начина за заплащане на таксата за прехвърляне от страна на осигуреното лице. Съгласно досега действащите разпоредби таксата се заплащаше лично от лицето, а в случай че до прехвърлянето не е платена, дружеството, в което е осигурено, можеше да я удържи от средствата по индивидуалната му партида. Практиката показа, че удържането на таксата за прехвърляне от партидите на осигурените лица, вместо да е изключение, се превърна в правило. Промяната (таксата да не може да се удържа от партидата) отчита целевия характер на натрупванията по партидите и ще допринесе за по-доброто им съхранение. Изискването за заплащане на таксата от осигуреното лице също така го ангажира лично и допълнително удостоверява волята му да извърши заявената промяна на участие и прехвърляне на средства в нов пенсионен фонд.
• Уредени са и случаите на прехвърляне на средства на роднини на осигуреното лице в доброволен пенсионен фонд, както и прехвърляне на средствата, натрупани от лични вноски, след прекратяване на правоотношението с предприятието осигурител при осигуряване в доброволен пенсионен фонд по професионални схеми.
Наредбата ще бъде обнародвана в Държавен вестник