EIOPA кани всички заинтересoвани страни да предоставят коментарите си относно посочените насоки. Те са логическо продължение на предходните „Насоки относно разглеждането на жалби от застрахователни предприятия” и целят да осигурят цялостна защита за потребителите.
Насоките покриват сходни теми, както тези при застрахователите: подходящи вътрешни системи за контрол на жалбите, предоставяне на информация на потребителите и утвърдени процедури за разглеждане на жалби. Насоките се отнасят и за националните компетентни органи (НКО), които следва да ги включат в своите надзорни практики по подходящ начин, като така ще се осигури минимум ниво на съгласуване на регулаторната и надзорна рамка в ЕС. При създаването на насоките EIOPA преди всичко се е стремил да спази принципа за пропорционалност, който цели да осигури, че ползите за потребителите ще бъдат повече, отколкото разходите за НКО и посредниците. Бил е отчетен и разнообразния по характер и размер пазар на застрахователни посреднически услуги в Европа. Насоките са придружени от Доклад, който доразвива принципите в тях чрез детайлни примери на надзорни практики, директно рефериращи към текстове от насоките.
Консултацията ще приключи на 28 юни 2013 г., в 13:00 ч.
Коментарите могат да се изпратят на следната електронна поща: CP-13-006@eiopa.europa.eu.
Изпратените след тази дата коментари или тези, които не са под формата на предоставения формуляр, няма да бъдат разгледани.
Необходимите документи и формуляри са достъпни на електронната страница на EIOPA: https://eiopa.europa.eu/consultations/consultation-papers/index.html