Днес се навършва един месец от откриването на телефонния информационен център на КФН. На телефон 0900 32 300 хората от цялата страна могат да получават експертен отговор на въпроси, свързани с капиталовия, застрахователния и осигурителния пазар.
За периода на функциониране на информационния център са постъпили 161 обаждания. Преобладаващият тип въпроси са в областта на капиталовия пазар – 106, застрахователен пазар – 39, а останалите са свързани с проблематиката на осигурителния пазар.
Най- често задаваните въпроси от гражданите в сферата на капиталовия пазар са за телефон и адрес на бивши приватизационни фондове, понастоящем холдинги или инвестиционни дружества, както и за дивиденти, разпределяни от тях. Общият брой обаждания по тази тема е 53. Друг вид запитвания, постъпващи в информационния център, са за механизмите на търговия с ценни книжа, компенсаторни инструменти и инвестиционни бонове, като постъпилите обаждания са 30. Преобладаващата възрастова група на хората, търсещи информация, е 31-55 г.
В областта на застраховането гражданите се интересуват най- вече за процедурата по подаване на жалба срещу застраховател и за застраховка "Гражданска отговорност"-минимални премии, лимити на отговорност. Друга обсъждана тема е тази за застрахователните дружества в несъстоятелност или ликвидация. Възрастовата група е 31-45 г.
Относно осигурителния пазар са постъпили най-малко на брой обаждания, като те са свързани с удържаните от пенсионните фондове такси, постигната доходност и процедура за промяна на фонд за допълнително пенсионно осигуряване. Хората, допитващи се до комисията, са на възраст от 20- 45 г..
Запитванията постъпват най-често от София, въпроси има от Бургас, Варна, Пловдив и други градове.